خرید بلیت از طریق مراکز فروش بلیت

دفاتر فروش بلیت قطار های ریل سیر کوثر در تهران و سایر شهرستان ها در نمایندگی های فروش سرتاسر کشور، میزبان حضور شما عزیزان برای ارائه خدمات رزرو و تهیه بلیت قطار هستند.

در مراجعه به مراکز فروش همراه داشتن کد ملی و تاریخ تولد (روز، ماه، سال) هر یک از مسافران الزامی است.


برای رفاه حال خواهران و برادرانی که به تنهایی سفر می‌کنند، بنا به درخواست متقاضی، بلیت برای کوپه‌ ویژه‌ خواهران یا برادران صادر می‌شود. صدوربلیت برای افراد ذکور بالای 6سال ازسهمیه ویژه خواهران ممنوع می‌باشد.


پس از دریافت بلیت، مندرجات آن را به دقت مطالعه کنید و در صورت وجود مغایرت با مشخصات مسافر، مخدوش بودن، داشتن قلم خوردگی و … به متصدی فروش بلیت، اطلاع دهید تا مشکل آن را برطرف کند.


فروش بلیت از طریق شبکه‌ی رایانه‌ای انجام می‌شود. نبود بلیت مورد نظر شما در یک مرکز فروش، به منزله‌ی موجود نبودن آن بلیت در کل شبکه است و نیازی به مراجعه به مراکز دیگر نیست.


از دریافت بلیتی که به نام شما نیست یا بلیت مخدوش و دارای قلم خوردگی، خودداری کنید.


دارندگان بلیت‌های غیرهمنام، بدون بلیت تلقی می‌شوند. متصدی کنترل بلیت در ایستگاه‌ و رئیس یا مأمور مالی قطار در صورت مواجه شدن با این گونه بلیت‌ها، آنها را باطل کرده و در ایستگاه، معادل کل بهای بلیت از مسافر دریافت می‌شود.


همراه داشتن شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر در طول سفر الزامی است.


بلیت باید تا پایان سفر همراه مسافر و در دسترس وی باشد.


فقط تعداد محدودی بلیت که از ساعت 10صبح روز قبل از حرکت تا زمان حرکت قطار مسترد می‌شود از طریق باجه‌ی لیست انتظار به صورت روز فروش عرضه می‌شود. از‌این‌رو با توجه به محدودیت تعداد این نوع بلیت، توصیه می‌شود برای تهیه‌ی بلیت از قبل برنامه‌ریزی کنید.


در روزهای پیش‌فروش از ساعت شروع پیش‌فروش تا پنج ساعت بعد و در ایام نوروز از 24اسفند تا 15فروردین سال‌بعد، فروش بلیت گروهی در آژانسها ممنوع است. به این ترتیب آژانسها نمی‌توانند برای هر نفر بیش از 4کوپه در قطارهای 4تخته، بیش از 3کوپه در قطارهای 6تخته و بیش از 18نفر در قطارهای سالنی/صندلی بلیت صادرکنند بجز ساعات و روزهای ذکر شده صدور بلیت برای هر نفر به هر تعداد با رعایت مقررات مربوطه مجاز است.

سوالات متداول

سوالات متداول